TurboFaktura je faktura, kterou generujete jen na základě emailu odběratele. Bleskurychle vystavenou fakturu klient nejen doplní, ale může také zaplatit a okamžitě importovat do vlastní fakturace či účetnictví. Jak tuto funkcionalitu využít?
TurboFaktura: co to je?
TurboFaktura je jedinečná funkcionalita fakturačního řešení BitFaktura.cz. Umožňuje okamžitě fakturovat s jedinou informací o odběrateli – a to sice jeho emailem. Klient doplní pouze základní informace. A obě strany mají k dispozici úplnou fakturu připravenou k dalším administrativním a účetním úkonům.
Výhody TurboFaktury
- okamžité vystavení;
- fakturační údaje zadává sám odběratel;
- okamžitý import do systému odběratele, pokud využívá systém BitFaktura + možnost zaplatit online přímo v účtu BitFaktury;
- možnost editovat hotovou fakturu na straně dodavatele.
Pro koho je TurboFaktura vhodná?
TurboFakturu je možno použít všude tam, kde to dovolují vzájemné obchodní vztahy. Očekává se vzájemná důvěra dodavatele a odběratele. A ochota odběratele vyplnit základní údaje o své firmě. Výborně TurboFaktura poslouží také tam, kde oba partneři využívají fakturační program BitFaktury, neboť umožňuje okamžitý import faktury do vlastní administrace.
TurboFakturu lze tedy použít kdekoliv:
- kde to umožňují odběratelsko-dodavatelské vztahy;
- kde to umožňuje proces dodání produktu. Můžete nastavit například sekvenci:
- zákazník zanechá email;
- dodavatel připraví TurboFakturu;
- zákazník doplní údaje a zaplatí;
- dodavatel dodá zboží.
Jak povolit TurboFakturu v BitFaktuře?
Možnost vystavování TurboFaktury najdeme v administračním rozhraní BitFaktury:
- vpravo nahoře rozklikneme Nastavení – Nastavení účtu;
- v sekci Typy dokumentů k vystavení zaškrtneme položku Turbo faktury;
- dole na obrazovce odklikneme tlačítko Uložit.
Jak vystavit TurboFakturu ve 3 krocích
Jediné, co k vystavení TurboFaktury potřebujeme, je email odběratele. Pak už jen:
- ve výchozím rozhraní BitFaktury odkliknete možnost TurboFaktura;
- vyplníme E-mail klienta, Název služby/zboží a Hodnota s DPH. Název zboží a hodnotu s DPH lze zadat jak natvrdo, tak využít našeptávání z databáze zboží, které doplní nejen název, ale i hodnotu s DPH;
- odešleme k doplnění klientovi odkliknutím tlačítka Uložit a odeslat k doplnění.
V tento moment máme v systému fakturu bez identifikace odběratele. Ty se doplní a faktura zkompletuje v momentě, kdy je klient doplní.
Co se odehrává na straně odběratele TurboFaktury?
- Odběratel dostane email Žádost o doplnění údajů na faktuře. Ten upřesňuje dodavatele, odebraný produkt a fakturovanou částku a zahrnuje odkaz k doplnění fakturačních údajů;
- odkliknutím odkazu se dostane na interaktivní podobu téže faktury. Doplní Označení odběratele, DIČ, Ulice a č., PSČ, Město. A může vyplnit i doplňující položky Země, Adresa doručení, Poznámky, Email, Telefon;
- uloží pomocí tlačítka Uložit údaje;
- okamžitě může Stáhnout PDF či Přidat do výdajů, jestliže také využívá fakturační systém BitFaktura.
Po zásahu odběratele se ve finální podobě zobrazí faktura také dodavateli. Ovšem dodavatel ji může i dodatečně editovat.