Začátky jsou prý těžké. Ale nemusí být. Stačí se rozhodnout začít. A když zvládnete tohle, zvládnete i jakékoliv těžkosti. Jen je třeba si je ulehčit. Pokud vás zajímá, jak si ulehčit fakturování – jste na správném místě.

Ulehčení na každém kroku

Faktury jsou sice príma – už jen proto, že se rovnají blížícím se penězům, ale fakturace sama je v některých svých podobách zbytečně složitá. Začínající podnikatel se má co otáčet, aby zvládl vlastní podnikání, zorientoval se v zákonných podmínkách a úřednických nárocích a přitom ještě fungoval jako podnikatel i soukromá osoba.

Nikdo nemá čas sbírat data a vytvářet databáze pro sebe samé. Každý chce fakturu jen vystavit a odeslat. Nicméně databáze mají svůj smysl:

  • usnadňují administrativu
  • poskytují ekonomický přehled: kdo odebírá nejvíc, jaký produkt je nejprodávanější, který je nejziskovější a který generuje nejvyšší přidanou hodnotu při nejnižších vstupech;
  • a tím pádem usnadňují i ekonomické rozhodování a plánování.

Skloubení zadávání natvrdo a vytváření databází

Začínajícímu podnikateli tedy nejlépe poslouží řešení, které umožňuje:

  1. zadávat položky faktur natvrdo (přímo, bez výběru z databáze);
  2. zadávat natvrdo i dodavatele – nejlépe importem z ARES přes IČO;
  3. automaticky ukládat fakturované položky a odběratele;
  4. párovat data a generovat:
    • přehledy příjmů a výdajů:
      • na položku i na odběratele;
    • přehledy zisků a marží v procentech i v absolutních částkách;
    • podávat přehledy rozdělené podle jednotlivých činností.

Jak snížit finanční náročnost výběru fakturace?

Online fakturace běžně nabízí FREE tarif, některé i zkušební období pro vyzkoušení vyšších tarifů. Ze začátku je vhodné volit tam, kde nabízejí obojí. Jednak si můžete osahat tarif, který by Vám vyhovoval – a zároveň si spočítat náklady na něj, jednak můžete ze startu fakturovat v omezeném režimu FREE tarifu, typicky omezeném na 3 faktury měsíčně – někde i počtem kontaktů odběratelů a fakturovaných položek.

Při výběru z placených fakturací se zaměřte pouze na tarify bez omezení počtu faktur, kontaktů a položek. Dále je vhodné uvažovat dopředu a volit řešení, které je nejen jednoduše zvládnutelné, ale nabízí i napojení na účetnictví, administrativu, CRM či přístup pro účetní. A pokud nahlédnete ještě dále, pak by mělo být schopno růst s Vaším podnikem:

  • integrovat či být napojeno na skladovou evidenci;
  • nabízet vývojářské rozhraní API pro napojení na další programy;
  • být vhodně škálovatelné: nabízet specifické moduly a funkce Vám na míru.

Poslední položka je značně ovlivněna vstřícností vývojářů vůči konkrétním požadavkům klientů.

BitFaktura: roste s podnikatelem

Specifickým řešením na poli fakturací je BitFaktura.cz. Vyzkoušet můžete Micro tarif zdarma či jakýkoliv jiný v rámci zkušebního období – ale fakticky i nejnižší tarif Start. Ten za 40 Kč/měsíc nabízí plně funkční fakturaci bez omezování jakýchkoliv potřebných položek.

Faktury vyplníte snadno a rychle natvrdo – a co víc – všechny položky, ceny a údaje o odběrateli se rovnou uloží do databáze. Takže co jednou natvrdo vyplníte, už máte navždy k výběru jako položku databáze. Jakákoliv dostupná data (klienty, faktury, produkty) naimportujete z CSV, XLS, XLSX, TXT, TSV – či naopak vyexportujete pro účetní programy.

A jak Vám roste činnost, množství zboží, administrativa či třeba počet poboček firmy, snadno přejdete k vybavenějším tarifům. A to nejen skokově – na vývojáře BitFaktury se můžete obrátit i se specifickými požadavky a rozšířit svou fakturaci jen o konkrétní (či třeba ještě vůbec nenaprogramované) moduly.

Proč si tedy komplikovat začátky, když jde začít jednoduše a starosti o zítřek nechat až zítřku?

Zdroje