Opakovaná činnost volá po automatizaci. Nejinak je tomu i v případě fakturace. Jestliže každý měsíc vystavujete těmtýž klientům fakturu za tytéž služby v téže částce, pak nejefektivnějších řešením je pravidelná faktura.
Pravidelné faktury
- Kde se hodí pravidelné faktury?
- Jak povolit pravidelnou fakturu v BitFaktuře?
- Jak vytvořit pravidelnou fakturu?
- Napojení pravidelných faktur na další části BitFaktury
Kde se hodí pravidelné faktury?
Pravidelná faktura je vynikajícím pomocníkem všude tam, kde se pravidelně fakturuje totéž za totéž. Typickým předmětem opakované fakturace jsou:
- nájem, pronájem, leasing, splátkové služby;
- služby poskytované za paušální částku;
- poskytování software modelem SaaS;
- tarifní platby (hosting, připojení k internetu, energie);
- konstantní dodávky zboží.
Jestliže se nemění dodavatel, odběratel, předmět a částka fakturace, pak stačí jen ukotvit v čase moment vystavení a splatnost. A pokud fakturační aplikace umí pravidelnou fakturaci i sama odeslat, sledovat zaplacení a upomínkovat, pak je automatizace kompletní a my se můžeme věnovat podnikatelské činnosti místo papírování.
Jak povolit pravidelnou fakturu v BitFaktuře?
- navigujeme Nastavení – Nastavení účtu;
- vyhledáme sekci Pravidelné faktury – zaškrtneme položku Pravidelné faktury;
- potvrdíme tlačítkem Uložit dole na obrazovce.
Jak vytvořit pravidelnou fakturu?
- v hlavním menu pod položkou Příjmy odklikneme Pravidelné faktury;
- zvolíme Nová pravidelná faktura;
- určíme vhodný název v kolonce Popis;
- vybereme zdroj dat pravidelné faktury:
- buď už vystavenou fakturu;
- nebo vystavíme zcela novou pravidelnou fakturu na základě vlastní definice;
- a pokračujeme…
Jak vytvořit pravidelnou fakturu na základě stávající faktury?
- zvolíme možnost Na základě faktury;
- vybereme zdrojovou fakturu pomocí jednoho z identifikátorů:
- název dodavatele, DIČ, číslo faktury.
Jak vytvořit pravidelnou fakturu na základě vlastní definice?
- zvolíme možnost Vlastní definice;
- určíme databázové položky Dodavatel, Zákazník, Výrobek;
- nastavíme množství a ceny ve vybrané měně;
- stanovíme splatnost v rozmezí 1 – 90 dní.
A pokračujeme
- určíme Datum vystavení první faktury;
- nastavíme frekvenci
- k dispozici máme: týden, měsíc, 2 měsíce, 6 měsíců a rok;
- u všech frekvencí lze nastavit Vystavovat pouze v pracovní dny;
- u měsíčních frekvencí lze nastavit Vystavovat konkrétní den v měsíci;
- můžeme upřesnit Čas vystavení faktury;
- můžeme nastavit Automaticky odeslat emailem klientovi;
- můžeme sami sobě nastavit oznámení o vystavení pravidelné faktury.
Další možnosti nastavení pravidelných faktur
- jejich vystavování jako zaplacených;
- jiné číslování;
- speciální volby data prodeje:
- pouze rok a měsíc u data prodeje;
- poslední den měsíce, kdy proběhl prodej;
- datum ukončení pravidelných faktur;
- komentář.
A nakonec:
- uložíme;
- můžeme zkontrolovat a editovat v přehledu pravidelných faktur.
Nastavení faktury coby pravidelné
Fakturu je možno i přímo nastavit coby fakturu pravidelnou. Stačí jen:
- otevřít požadovanou fakturu (v rozhraní Příjmy – Všechny);
- zvolit Více možností – Nastavte pravidelné faktury;
- a dokončit nastavení pravidelné faktury v odpovídajícím rozhraní.
Napojení pravidelných faktur na další části BitFaktury
Pravidelností to u opakované fakturace nekončí. Podstatnou součástí je nastavení proměnných, které dokáží pozměnit názvy výrobků tak, aby odběratel snadno určil, za které časové období je pravidelná faktura vystavena. Krom toho pravidelné faktury vstupují do běžné administrace faktur v rámci BitFaktury:
- je hlídána a upomínkována jejich splatnost;
- vstupují do účetnictví na straně příjmů;
- strukturovaně vstupují do reportů.
A navíc je možno spojit i s dalšími částmi řešení BitFaktury, jako jsou kupř. automatické platby, přenos do účetnictví i na straně odběratele (pokud využívá BitFakturu) a samozřejmě skladová evidence.
Zdroje
- Image by mohamed Hassan from Pixabay
- Image by SEO specialista a copywriter Daniel Beránek