Vánoce jsou největším svátkem maloobchodu a často i tím, co vytahuje trn z paty celoroční rentabilitě. Enormní nárůst objednávek se rovná nárůstu provozní aktivity. A určitě není od věci si od tohoto předvánočního frmolu trochu ulehčit – třeba i drobnostmi v rámci fakturace.
Čím si usnadnit fakturování?
Napojení fakturace na eshop
Vystavování faktur extrémně urychluje jakákoliv automatizace. Jednou z jejích možností je napojení fakturačního programu na eshop přes API. BitFaktura nabízí integraci přes CURL, která ovšem podporuje i JSON.
Více zjistíte v textu API BitFaktury.
Pravidelné faktury
Pokud jste dosud neošetřili opakovanou fakturaci pravidelnými fakturami, teď je nejvyšší čas. Ušetříte tak čas, organizační síly i pozornost nutnou k jejich pravidelnému vystavování. Jejich spuštění je přitom velmi rychlé. Můžete je spustit buď na základě některé ze stávajících faktur či vystavit pravidelnou fakturu jako zcela novou.
Zjistěte více o pravidelných fakturách v systému BitFaktura: Pravidelná faktura: automatizace opakované fakturace.
TurboFaktura
Speciální funkce BitFaktura TurboFaktura umožňuje k vyplnění údajů využít zákazníka tam, kde to vzájemné vztahy dovolují:
- pošlete zákazníkovi email s názvem zboží a hodnotou faktury;
- ten sám vyplní fakturační údaje (Označení odběratele, DIČ, Ulice a č., PSČ, Město – případně i Země, Adresa doručení, Poznámky, Email, Telefon);
- fakturu si uloží, a tím se vyplněná faktura uloží i ve Vaší fakturaci.
Jak přesně funguje TurboFaktura: TurboFaktura: bleskurychle vystavená faktura.
EAN aneb urychlení fakturace čárovými kódy
Zvláště vícepoložkové faktury lze snadno vystavit za pomoci čárových kódů. I přímo u fyzické expedice zboží lze okamžitě zadat veškeré zboží daného odběru, a to včetně cen, DPH, slevy pro konkrétního odběratele. Vše iniciuje čtečka kódu a usnadňuje databáze firemních informací. A ze všech těchto ulehčení navíc může těžit i Váš odběratel.
Jak využít EAN kódy při fakturaci: EAN na faktuře: zpracování a přebírka v řádu minut.
Párování plateb
Usnadněte si kontrolu zaplacení faktur jejich napárováním s platbami z banky či z jiných platebních systémů (Paypal, PayU, Braintree). Snadno tak získáte přehled o uhrazení pohledávek plynoucích z jednotlivých faktur za konkrétními odběrateli.
Podívejte se, jak provést import plateb z banky v BitFaktuře.
Tlačítko pro okamžité zaplacení
Rychlou úhradu motivuje možnost okamžitého zaplacení. Optimálně s předvyplněnými platebními údaji, aby se zákazník nemusel s ničím zbytečně zatěžovat. Funkce se typicky implementuje v podobě tlačítka na webu – ovšem je jí možnost začlenit i na generované faktury.
Jak fungují autoplatby v systému BitFaktury?
Napojení fakturace na skladovou evidenci
Obrovským urychlením předvánoční expedice zboží je přímé spojení fakturace se skladovou evidencí. Díky tomu mohou skladníci přímo vychystávat připravené faktury – a stejně tak naopak vychystávat objednávku, na jejímž základě se přímo vystaví faktura.
Objevte další výhody spojení fakturace a skladové evidence.
Přístup pro účetní a další uživatele
Zvláště v předvánočním období se hodí zpřístupnit data faktur i dalším lidem. Nejenže se delegují pracovní úkoly, ale je třeba:
- zefektivnit i vychystávání objednávek,
- mít přehled o stavových zásobách a
- efektivně předávat data účetnímu – tzn. ani na fyzických dokladech, ani v jednorázových emailech.
V BitFaktuře můžete nejen zpřístupnit fakturaci účetní kanceláři, ale pomocí Správy uživatelů podrobně nastavit přístup k fakturám i dalším kolegům – a to včetně editačních oprávnění a omezení viditelnosti jednotlivých druhů dat (např. kupní ceny, plateb, zákazníků).
Zdroje
- Iconfinder.com
- Image by mohamed Hassan from Pixabay
- Image by Gerd Altmann from Pixabay
- Image by SEO specialista a copywriter Daniel Beránek