Vánoce jsou největším svátkem maloobchodu a často i tím, co vytahuje trn z paty celoroční rentabilitě. Enormní nárůst objednávek se rovná nárůstu provozní aktivity. A určitě není od věci si od tohoto předvánočního frmolu trochu ulehčit – třeba i drobnostmi v rámci fakturace.

Čím si usnadnit fakturování?

Napojení fakturace na eshop (Zdroj: Iconfinder.com)

Napojení fakturace na eshop

Vystavování faktur extrémně urychluje jakákoliv automatizace. Jednou z jejích možností je napojení fakturačního programu na eshop přes API. BitFaktura nabízí integraci přes CURL, která ovšem podporuje i JSON. 

Více zjistíte v textu API BitFaktury.

Pravidelné faktury automatizují opakovanou fakturaci (Zdroj: Pixabay.com)

Pravidelné faktury

Pokud jste dosud neošetřili opakovanou fakturaci pravidelnými fakturami, teď je nejvyšší čas. Ušetříte tak čas, organizační síly i pozornost nutnou k jejich pravidelnému vystavování. Jejich spuštění je přitom velmi rychlé. Můžete je spustit buď na základě některé ze stávajících faktur či vystavit pravidelnou fakturu jako zcela novou.

Zjistěte více o pravidelných fakturách v systému BitFaktura: Pravidelná faktura: automatizace opakované fakturace.

TurboFaktura

Speciální funkce BitFaktura TurboFaktura umožňuje k vyplnění údajů využít zákazníka tam, kde to vzájemné vztahy dovolují: 

  1. pošlete zákazníkovi email s názvem zboží a hodnotou faktury;
  2. ten sám vyplní fakturační údaje (Označení odběratele, DIČ, Ulice a č., PSČ, Město – případně i Země, Adresa doručení, Poznámky, Email, Telefon); 
  3. fakturu si uloží, a tím se vyplněná faktura uloží i ve Vaší fakturaci.

Jak přesně funguje TurboFaktura: TurboFaktura: bleskurychle vystavená faktura.

EAN udělá z přebírky zboží a zpracování dodávky záležitost na pár minut

EAN aneb urychlení fakturace čárovými kódy

Zvláště vícepoložkové faktury lze snadno vystavit za pomoci čárových kódů. I přímo u fyzické expedice zboží lze okamžitě zadat veškeré zboží daného odběru, a to včetně cen, DPH, slevy pro konkrétního odběratele. Vše iniciuje čtečka kódu a usnadňuje databáze firemních informací. A ze všech těchto ulehčení navíc může těžit i Váš odběratel.

Jak využít EAN kódy při fakturaci: EAN na faktuře: zpracování a přebírka v řádu minut.

Párování plateb

Usnadněte si kontrolu zaplacení faktur jejich napárováním s platbami z banky či z jiných platebních systémů (Paypal, PayU, Braintree). Snadno tak získáte přehled o uhrazení pohledávek plynoucích z jednotlivých faktur za konkrétními odběrateli. 

Podívejte se, jak provést import plateb z banky v BitFaktuře.

Tlačítko pro okamžité zaplacení

Rychlou úhradu motivuje možnost okamžitého zaplacení. Optimálně s předvyplněnými platebními údaji, aby se zákazník nemusel s ničím zbytečně zatěžovat. Funkce se typicky implementuje v podobě tlačítka na webu – ovšem je jí možnost začlenit i na generované faktury. 

Jak fungují autoplatby v systému BitFaktury?

Napojení fakturace na skladovou evidenci

Obrovským urychlením předvánoční expedice zboží je přímé spojení fakturace se skladovou evidencí. Díky tomu mohou skladníci přímo vychystávat připravené faktury – a stejně tak naopak vychystávat objednávku, na jejímž základě se přímo vystaví faktura. 

Objevte další výhody spojení fakturace a skladové evidence

Přístup do fakturace pro účetní kancelář dále snižuje organizační náročnost podniku (Zdroj: Iconfinder.com)

Přístup pro účetní a další uživatele

Zvláště v předvánočním období se hodí zpřístupnit data faktur i dalším lidem. Nejenže se delegují pracovní úkoly, ale je třeba:

  • zefektivnit i vychystávání objednávek, 
  • mít přehled o stavových zásobách a 
  • efektivně předávat data účetnímu – tzn. ani na fyzických dokladech, ani v jednorázových emailech. 

V BitFaktuře můžete nejen zpřístupnit fakturaci účetní kanceláři, ale pomocí Správy uživatelů podrobně nastavit přístup k fakturám i dalším kolegům – a to včetně editačních oprávnění a omezení viditelnosti jednotlivých druhů dat (např. kupní ceny, plateb, zákazníků).

Zdroje